RUSAL, alüminyum metro vagonunun tasarımını oluşturmak için kapsamlı bir araştırma ve geliştirme (AR-GE) süreci başlattı. Şirket, Rusya'daki mühendislik işletmeleri ve metro sistemleri ile iş birliği içinde Ar-Ge çalışmalarını yürütüyor. Projenin ana hedeflerinden biri, alüminyum kullanımıyla çelik muadillerinden en az 2 ton daha hafif olan bir metro vagonu modeli geliştirmek.
RUSAL Pazar Geliştirme Direktörü Evgeny Vasiliev, proje hakkında yaptığı açıklamada, “Ağırlığın azalması, ekonomik verimlilikte önemli bir artış sağlayacak. Bu, metro operasyonlarının daha verimli hale gelmesini sağlayacak” dedi.
Yeni metro vagonu modelinde, şasi, gövde, iç ve dış parçalar alüminyum alaşımlardan üretilecekken, tekerlekler ve boji çelik olarak kalacak. Pazar Geliştirme Müdürlüğü Proje Grup Lideri Evgeny Ignatiev, bu yeniliğin sağladığı enerji tasarrufunu şu şekilde açıkladı: “Bir metro vagonunun ağırlığının 2 ton, tüm trenin ağırlığının ise 16 ton azaltılması, tren hareketi için önemli ölçüde enerji tasarrufu sağlayacaktır. Daha düşük enerji tüketimi, yeni metro istasyonlarının kurulumu sırasında daha az trafo merkezi gerektirecektir. Ayrıca, hafif vagon tasarımı, metro vagonlarına ekstra klimalar veya güneş panelleri gibi ek ekipmanların montajına olanak tanıyacak.”
Yeni modelin bir diğer avantajı, alüminyum sistemlerin entegrasyonu. Metro vagonları için alüminyum profiller, monitörler için entegre çerçeveler, aydınlatma armatürleri için tutucular ve havalandırma sistemleri gibi iç tasarım unsurları, ekstrüzyon yoluyla üretilecek. Evgeny Ignatiev, bu tasarımın montaj sürecini hızlandıracağını ve kaynak ile kesme işlemlerine ihtiyaç duyulmadan kolayca monte edilebileceğini belirtti.
Rus metrolarının filolarını sık sık güncellediğini belirten Ignatiev, alüminyum metro araçlarının çelik modellere kıyasla daha uzun bir hizmet ömrüne sahip olduğunu (45 yıl) ifade etti. Ayrıca, alüminyumun %100 geri dönüştürülebilir olmasının stratejik bir avantaj olduğunu ve bu nedenle alüminyum filolarının, hizmet ömrünün sonunda geri dönüşüm yoluyla maliyetlerinin %30’una kadarını geri kazanabileceğini vurguladı.
RUSAL’ın alüminyum metro vagonu projesi, hem enerji verimliliği hem de çevresel sürdürülebilirlik açısından ulaşım sektöründe önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.